تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل

آیا لوازم آشپزخانه شما دچار مشکل شده‌اند و به دنبال تعمیرکاری ماهر و قابل اعتماد هستید؟ شرکت دمباریک با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه آماده است تا هرگونه مشکل در لوازم آشپزخانه شما را به سرعت و با کیفیت عالی برطرف کند. از تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل گرفته تا پکیج دیواری و کولر آبی و گازی، تعمیرکاران دمباریک با بهره‌گیری از دانش به‌روز و ابزارهای پیشرفته، دستگاه‌های شما را به حالت اولیه باز می‌گردانند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات سریع و مقرون‌به‌صرفه ما بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست!

آبگرمکن دیواری یکی از رایج‌ترین وسیله‌ها برای تامین آب مصرفی خانه‌هاست به همین خاطر تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل یکی از پرتقاضاترین خدمات در تمام طول سال، به خصوص فصل سرما است. برای تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل، بخاطر پیچیدگی قطعات بهتر است در حین عیب‌یابی و تعمیر نکاتی را بدانیم.

قطعه‌های مهم در آبگرمکن

برای کارکرد صحیح آبگرمکن دیواری، باید همه قطعه‌ها در صحت و سلامت کامل باشند. احتمال دارد نقص و عیب در کارکرد هر کدام از قطعات بر عملکرد کلی دستگاه آبگرمکن دیواری شما تاثیر بگذارد. بنابراین برای حفظ و بهبود عملکرد این دستگاه، سرویس‌های دوره‌ای آبگرمکن را فراموش نکنید.

از مهم‌ترین قطعه‌های آبگرمکن می‌توان به مجرای ورودی آب سرد، کلاهک تعدیل، برد، مشعل، شیر گاز، مبدل حرارتی و رگولاتور اشاره کرد. اگر دستگاه دچار مشکل شد برای رفع آن این قطعات باید مورد بررسی قرار بگیرند و اگر ایرادی داشتند تعمیر و در صورت نیاز تعویض شوند. مزیت واگذاری تعمیرات آبگرمکن در منزل به متخصصان دمباریک این است که قطعات لازم برای تعویض احتمالی را به همراه دارند.

رایج‌ترین مشکلات آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری یکی از اصلی‌ترین وسیله هر آشپزخانه است اما آبگرمکن مانند هر دستگاه برقی یا گازی دیگر احتمال دارد با مشکل و ایراداتی روبرو شود که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده و احتیاج به عیب‌یابی و تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل داشته باشد. در ادامه به رایج‌ترین مشکلات دستگاه آبگرمکن دیواری می‌پردازیم.

  • خراب شدن سنسور حرارتی
  • گرم نشدن آب
  • خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن
  • نداشتن فشار مناسب آب گرم
  • تغییر کردن رنگ آب خروجی
  • سرد و گرم شدن پیاپی آب خروجی
  • کم بودن شعله دستگاه

خراب شدن سنسور حرارتی

برای کنترل دمای آب از سنسور حرارتی استفاده می‌شود. این قطعه دمای آب را به میزانی که از قبل تنظیم شده نگه میدارد. در صورتی که این سنسور به درستی کار نکند، دمای آب تنظیم نمی‌شود و امکان دارد بیش از حد داغ شود یا نوسان بسیاری داشته باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید گرد و غبار این قطعه را به خوبی تمیز کنید و اگر سنسور حرارتی خراب است یا ترک خورده نسبت تعویض آن اقدام کنید.

رایج‌ترین مشکلات آبگرمکن دیواری

گرم نشدن آب

تنها و اصلی‌ترین وظیفه آبگرمکن تامین آب گرم مصرفی است. در صورتی که دستگاه شما این کار را به خوبی انجام نمی‌دهد دستگاه شما دیگر کاربردی ندارد و ممکن است تشکیل رسوب بر روی مبدل‌های حرارتی، خراب بودن دیافراگم آبگرمکن دیواری و وجود رسوب در مخزن و روی قطعات داخلی یکی از علت‌های ان باشد و نیاز به تعمیرات آبگرمکن دیواری درمنزل داشته باشد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توان به راه‌های زیر را امتحان کرد.

  • با جرم‌گیری و رسوب‌زادیی آبگرمکن می‌توان برای رفع مشکل گرم نشدن آب دستگاه اقدام کرد.
  • عوض کردن دیافراگم آبگرمکن می‌تواند در برطرف کردن مشکل موثر باشد.
  • با توجه به خطرهای استفاده از جرم‌گیر بهتر است این کار را به یکی از تکنسین‌های باتجربه دمباریک بسپارید.
دلایل خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن

خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن

از مشکلات رایج آبگرمکن دیواری می‌توان به خاموش شدن ناگهان دستگاه اشاره کرد. خاموش شدن شعله آبگرمکن دیواری هنگام شستن ظروف، لباس و استحمام موجب خاموش شدن یکباره دستگاه آبگرمکن دیواری می‌شود. این اتفاق ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیافتد.

  • بالا بودن ارتفاع شعله شمعک
  • خراب شدن واشر دیافراگم دستگاه
  • خراب بودن مشعل آبگرمکن
  • عملکرد نامساعد ترموکوپل
  • افت فشار آب یا گاز ورودی به دستگاه آبگرمکن دیواری

رفع مشکل و عیب‌یابی خاموش شدن دستگاه آبگرمکن کار چندان ساده‌ای نیست و تکنسین‌های حرفه‌ای می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. از این رو؛ پیشنهاد ما به شما این است که رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی آبگرمکن و تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل را به تعمیرکاران مجرب دمباریک بسپارید. لازم به ذکر مجموعه دمباریک خدمات دیگری از جمله تعمیرات اجاق گاز، تعمیرات لوازم آشپزخانه، نصب اجاق گاز، نصب فر، تعمیر فر و .. را به شما ارائه می‌دهد.

دلایل خراب شدن سنسور حرارتی آبگرمکن

سرد و گرم شدن پیاپی آب خروجی

بعضی اوقات آبگرمن دیواری، آب را گرم می‌کند ولی آب، گرمای مناسبی ندارد و قابل استفاده نیست. ممکن است هر آبگرمکنی دچار این مشکل شود. در ادامه به لیست عوامل ایجاد این مشکل می‌پردازیم. در صورتی که آبگرمن شما روشن می‌شود ولی آب مدام سرد و گرم می‌شود باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • عدم تناسب آبگرمکن با لوله‌های ساختمان
  • کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه آبگرمکن دیواری
  • گرم نشدن آب در مخزن آبگرمکن
  • کم بودن ارتفاع شعله آبگرمکن

برای یافتن دلیل سرد و گرم شدن آب خروجی باید تمام موارد بالا را بررسی کنید اما در اکثر موارد مشکل با رسوب‌گیری و تمیز کردن مشعل آبگرمکن حل می‌شود. اگر در این زمینه تخصص و مهارت کافی را ندارید، کارشناسان دمباریک می‌توانند در برطرف کردن مشکل و تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل به شما کمک کنند.

سرد و گرم شدن پیاپی آب خروجی

تغییر کردن رنگ آب خروجی

در صورتی که رنگ آب خروجی دستگاه آبگرمکن به رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز، زرد و سبز تغییر کرد، نشانه اکسیده شدن لوله‌های مسی دستگاه است و باعث تغییر در بو و طعم آب هم می‌شود. این مشکل عموما در آبگرمکن‌های قدیمی که لوله‌های آن‌ها پوسیده شده، اتفاق می‌افتد. راه‌حل قطعی این مشکل تعویض لوله‌های آبگرمکن است هرچند هزینه گزافی دارد. استفاده از فیلتر در خروجی آبگرمکن یه راه‌حل موقتی است.

نداشتن فشار مناسب آب گرم

از دلایل اصلی این مشکل  می‌توان به رسوب گرفتن مسیر ورودی آب سرد به آبگرمن، اطراف مبدل حرارتی، فیلتر آب و شیرآلات و سردوش حمام اشاره کرد و راه حل این مشکل رسوب‌زدایی است. توصیه می‌شود رسوب‌زدایی توسط تکنسین با‌تجربه انجام شود.

کم بودن شعله دستگاه

روشن و گرم شدن آب درون آبگرمکن یک فرآیند است که در طی این فرآیند فندک، جرقه زن و مشعل، دهانه نازل و شیپور باید به درستی کار کنند. اگر مجموعه بالا که ذکر شد به خوبی کار نکنند ارتفاع شعله کم می‌شود. برای تنظیم کردن ارتفاع شعله آبگرمکن مراحل زیر انجام دهید.

  • دستگاه آبگرمکن را خاموش کنید و فرصت دهید تا به خوبی خنک شود.
  • روکش دستگاه را بردارید تا به مشعل دسترسی داشته باشید.
  • پیچ‌های مشعل را باز کرده و سپس با یک پارچه نرم و تمیز و محلول شوینده همه قسمت‌های نازل آبگرمکن و مشعل را به خوبی تمیز کنید.
  • اجازه دهید این قسمت‌ها خشک شوند و سپس آن را ببندید.
  • روکش دستگاه را سرجای خود بگذارید و آبگرمکن را روشن کنید.
کم بودن شعله دستگاه آبگرمکن

سخن آخر

در صورتی که با یکی از مشکلات بالا روبرو شدید برای تعمیرات آبگرمکن دیواری در منزل، پیشنهاد می‌شود از یک تکنسین مجرب و آموزش دیده کمک بگیرید. بهترین خدمات تعمیر و سرویس انواع دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی و لوازم آشپزخانه، توسط کارشناسان دمباریک با مراجعه حضوری به محل شما با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌گردد.