تعمیر اجاق گاز اخوان

آیا لوازم آشپزخانه شما دچار مشکل شده‌اند و به دنبال تعمیرکاری ماهر و قابل اعتماد هستید؟ شرکت دمباریک با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه آماده است تا هرگونه مشکل در لوازم آشپزخانه شما را به سرعت و با کیفیت عالی برطرف کند. از تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل گرفته تا پکیج دیواری و کولر آبی و گازی، تعمیرکاران دمباریک با بهره‌گیری از دانش به‌روز و ابزارهای پیشرفته، دستگاه‌های شما را به حالت اولیه باز می‌گردانند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات سریع و مقرون‌به‌صرفه ما بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست!

آیا با تعمیر اجاق گاز اخوان آشنا هستید؟ برای چه نوع مشکلاتی باید از یک تعمیرکار کمک بگیریم؟ مشکلات رایج در انواع اجاق گازهای اخوان کدامند؟ از آنجایی که اجاق گازها به طور مستمر و دائم در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین بیشتر از انواع دیگر لوازم آشپزخانه نیاز به تعمیرات پیدا کرده و حتی گاهی نیاز است که آنها را تعویض کنیم،

به همین دلیل باید با نهایت دقت از آنها استفاده کنیم و اگر مشکلی در آنها به وجود آمد، از یک تعمیرکار ماهر جهت درست کردن آن کمک بگیریم، چون در بیشتر مواقع تعمیرات اجاق گاز و فر کار دشواری است و ما به شخصه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. در این مقاله تعمیر اجاق گاز اخوان را بررسی می‌ کنیم.

مشکلات رایج در اجاق گازها

به علت پراستفاده بودن اجاق گازها، این وسیله معمولاً عمر کمتری نسبت به دیگر لوازم آشپزخانه دارد و به دفعات بیشتری دچار نقص و خرابی می‌شود. به همین دلیل نیاز است که آنها را تعمیر و در برخی مواقع قطعات آن را تعویض کنیم. با این حال، گاهی مشکلات رایجی رخ می‌دهد که برای برطرف کردن آنها نیاز به کمک یک تعمیرکار ماهر داریم، که این مشکلات عبارتند از:

روشن نشدن شعله‌ ها

اگر متوجه شدید که شعله اجاق گاز روشن نمی‌شود، احتمالاً دلیل آن نشتی گاز، عدم وجود اتصالات برقی یا مسدودی در شعله‌گیر می‌باشد. از آنجایی که این قسمت‌ها با سیستم برقی در ارتباط هستند و حساسیت بالایی دارند، بنابراین بهتر است که جهت تعمیر کردن آنها حتماً از تعمیرکاران کمک بگیرید چون در صورت عدم تسلط کافی به این قسمت‌ ها ممکن است با خطر برق گرفتگی مواجه شوید.

خاموش شدن شعله‌ ها

برخی مواقع پس از آنکه ولوم گاز را رها می‌کنیم، شعله خاموش می‌شود که این موضوع آزاردهنده است و نیاز است که مجدد نسبت به روشن کردن شعله اقدام کنیم، احتمالاً این مشکل به علت وجود گرد و غبار در قسمت شعله گیر، عدم تنظیم کردن درست ولوم و یا نشتی گاز باشد.

ایجاد سر و صدا در شعله‌ ها

اگر شعله‌ها سر و صدای غیر عادی و غیرمعمول ایجاد کردند، این مشکل را باید در قسمت‌هایی مانند تنظیم نادرست شعله‌ها، وجود هر گونه آسیب یا خراش در شعله‌گیر و یا نشتی گاز جستجو کنید.

کم شدن شعله اجاق گاز

اگر متوجه شدید که شعله‌های اجاق گاز کم شده‌اند، پیش از هر اقدامی ابتدا درپوش مشعل‌ها را به خوبی پاک کنید، پس تراز بودن این مشعل‌ها را نیز بررسی کنید. اگر با وجود این اقدامات هنوز متوجه شدید که شعله کم است، در این حالت است که شما نیاز به یک تعمیرکار لوازم خانگی دارید تا بتواند مشکل را در قسمت رگلاتور گاز بررسی کند. گاهی اوقات حتی لازم است که این قطعه به طور کامل تعویض شود.

دوده زدن شعله‌ها

مشکل رایجی در انواع اجاق گازها وجود دارد که با بروز آن ما نیاز به تعمیرات اجاق گاز پیدا می‌کنیم و آن هم این است که متوجه می‌شویم شعله‌ها دوده ایجاد می‌ کنند.

البته این مشکل ممکن است تنها به علت وجود آلودگی بر روی شعله‌ ها باشد، اما اگر پس از تمیز کردن شعله همچنان با چنین مشکلی مواجه بودید حال باید عیب را در قسمت سوکت‌ ها و جرقه زن جستجو کنید.

اگر باز هم با تمیز کردن سوکت‌ ها مشکل برطرف نشد، به این معناست که این قسمت‌ ها نیاز به تعویض کارند که باید توسط مرکز تعمیرات اجاق گاز اخوان این کار انجام شود.

مشکلات رایج در اجاق گازها

مراحل مختلف تعمیر اجاق گاز اخوان

برای انجام تعمیرات اجاق گاز اخوان و حتی دیگر اجاق گازهای مورد استفاده در منازل لازم است که تعمیرکار مراحل زیر را به ترتیب برای شما انجام دهد:

تشخیص مشکل به وجود آمده

یک اجاق گاز مورد استفاده در منازل از هر نوعی که باشد از دو قسمت مهم یعنی جریان برق و جریان گاز استفاده کرده است، یعنی برای برخی از قسمت‌ های آن مانند جرقه زن از سیستم برقی استفاده می‌ شود و در برخی قسمت‌ ها مانند شعله‌ ها، گاز جریان دارد. نوع مشکل به وجود آمده را به درستی تشخیص دهد تا در مرحله بعدی بتوانید نسبت به تعمیر کردن آن اقدام کنید.

تعمیر یا تعویض کردن قطعات

مرحله بعدی جهت تعمیر اجاق گاز اخوان این است که تعمیرکار در وهله نخست نسبت به تعمیر آن اقدام کند و اگر نتوانست قطعه مورد نظر را تعمیر کند یا مشکل به وجود آمده بسیار حاد بود، حال می‌ تواند آن را با یک قطعه جدید تعویض کند. البته بهتر است که برای تعویض کردن قطعه مورد نظر حتماً از قطعات اورجینال و اصل استفاده کنید تا عمر بیشتری داشته باشد.

تست کردن اجاق گاز

پس از آنکه اجاق گاز را تعمیر کردید، در این مرحله تعمیرکار باید آن را ابتدا تست کند و سپس به شما تحویل دهد، یعنی باید کاملاً از عملکرد صحیح آن مطمئن شود تا شما نیاز به مراجعه مجدد به تعمیرکار نداشته باشید.

مراحل مختلف تعمیر اجاق گاز اخوان

خدمات انجام شده توسط تعمیرکاران اجاق گاز اخوان

یک مرکز تعمیرات اجاق گاز ایرانی مثل دمباریک می‌ تواند خدمات ذکر شده در زیر را برای تعمیر اجاق گاز شما ارائه دهد که البته بیشتر این موارد در منزل انجام شده و شما هیچ نیازی به جابجا کردن اجاق گاز نخواهید داشت:

  • تنظیم و درست کردن شعله‌ های اجاق گاز
  • برطرف کردن نشتی در اجاق گاز
  • تعمیر و سرویس کردن گریل و فر در اجاق گاز
  • برطرف کردن مشکل برق گرفتگی در داخل اجاق گاز
  • برطرف کردن مشکل جرقه زنی و عدم ایجاد اتصال هنگام روشن کردن اجاق گاز
  • تعمیر و تعویض کردن ترموکوپل
  • تبدیل کردن اجاق گاز مورد نظر به گاز شهری یا برعکس به نوع کپسولی
  • سرویس، تنظیم و نصب فر
  • ارائه دادن خدمات و سرویس گاز
  • بررسی کردن علت خاموشی در گاز‌های توکار
  • درست کردن خرابی فندک در اجاق گاز

بررسی و تعمیرات هر کدام از این موارد هزینه‌ های متفاوتی دارد و متناسب با شدت مشکل به وجود آمده تعمیرکار قیمت‌ ها را به شما اعلام می‌ کند، یعنی در صورتی که قطعه مورد نظر قابل تعمیر نباشد و تعمیرکار مجبور به تعویض آن شود، شما علاوه بر هزینه تعمیرات باید مبلغی را بابت تهیه قطعه مورد نظر پرداخت کنید.

خدمات انجام شده توسط تعمیرکاران اجاق گاز اخوان

 

سخن پایانی

در نهایت، تعمیر اجاق گاز اخوان به دلیل استفاده مکرر و اهمیت آن در آشپزخانه ضروری است. انتخاب یک تعمیرکار ماهر و استفاده از قطعات اصلی می‌تواند عمر مفید این وسیله را افزایش داده و هزینه‌های ناشی از تعویض کامل آن را کاهش دهد. اطمینان از انجام تعمیرات به موقع و با کیفیت، به حفظ ایمنی و کارایی اجاق گاز کمک شایانی می‌کند و موجب آسودگی خاطر کاربران می‌شود.