تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل

آیا لوازم آشپزخانه شما دچار مشکل شده‌اند و به دنبال تعمیرکاری ماهر و قابل اعتماد هستید؟ شرکت دمباریک با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه آماده است تا هرگونه مشکل در لوازم آشپزخانه شما را به سرعت و با کیفیت عالی برطرف کند. از تعمیرات اجاق گاز اخوان در منزل گرفته تا پکیج دیواری و کولر آبی و گازی، تعمیرکاران دمباریک با بهره‌گیری از دانش به‌روز و ابزارهای پیشرفته، دستگاه‌های شما را به حالت اولیه باز می‌گردانند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات سریع و مقرون‌به‌صرفه ما بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست!

مشکلات متداول اجاق گازها و روش تعمیر

استشمام بوی گاز در آشپزخانه به تعمیر گاز نیاز دارد؟

این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نباید سرسری و با بی‌توجهی از کنارش رد شد. برای  چک کردن و رفع این مشکل شلنگ گاز را بررسی کنید و مطمئن شوید که درست وصل شده است. محل نصب گاز شهری یا کپسول را چک کنید و مطمئن شوید که نشتی گاز نداشته باشد. حتی اگر لازم بود، باید شلنگ گاز را عوض کنید.

علت اینکه گاز بعد از رها کردن ولوم اجاق خاموش میشود چیست؟

گاهی اوقات پیش می‌آید که بلافاصله بعد از رها کردن ولوم اجاق، شعله گاز خاموش می‌شود. خرابی ترموکوپل، بیشترین علت ایجاد چنین مشکلی است. وقتی که شعله قطع شد و سنسور اطرف شعله سرد شد، ترموکوپل مانع از ورود گاز به کوپل می‌شود. اگر در سنسور کوپل مشکلی پیش بیاید، شعله گاز روشن نمی‌ماند. خرابی ترموکوپل باید توسط متخصصان تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل بررسی و رفع شود.

شکستگی یا خرابی ولوم گاز

اگر ولوم گاز خراب شده باید، باید ولوم جدید و سالم جایگزین آن کرد. در برخی موارد ممکن است برخی از مدل‌های ولوم اجاق گاز در بازار موجود نباشد، اما مدل‌های مشابه آن‌ها وجود دارد که بتوانید جایگزین ولوم اجاق گاز خود کنید. ولوم اکثر اجاق گاز‌های برند ایرانی در بازار موجود است و تنها ولوم بعضی از اجاق گازهای برند خارجی کم‌یاب می‌باشد. به دلیل تولید نشدن اجاق گازهای قدیمی، ولوم آن‌ها وجود ندارد اما می‌توان از نمونه‌های مشابه استفاده کرد.

از کار افتادن فندک گاز و تعمیر آن

ممکن است جابجایی سرشعله‌ها و چدن‌ها علت کار نکردن فندک شده باشند. بنابراین؛ اگر فندک گاز از کار افتاده، ابتدا تمامی سرشعله‌ها را بررسی کنید. اگر سرشعله‌ها مشکلی نداشتند، جرقه‌زن، ترانس، سیم فندک و .. را بررسی کنید. برای بررسی این قطعات باید تخصص کافی داشته باشید از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم برای تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

صدای غیرعادی بعد از روشن شدن شعله گاز

اگر بعد از روشن کردن شعله صدای غیرعادی شنیدید، باید سریعا برای تعمیرات اجاق گاز و فر اقدام کنید. امکان دارد این مشکل خطرناک و دردسرساز باشد. تعمیرکار باید اتصالات داخلی را بررسی کند که هیچ‎گونه نشتی نداشته باشد. تاکید می‌شود که از کنار این مشکل بی‌تفاوت رد نشوید و حتما برای عیب‌یابی اجاق گاز اقدام کنید.

علت اینکه شعله اجاق گاز آبی نمیسوزد چیست؟

شعله گاز در حالت نرمال و طبیعی باید به رنگ آبی بسوزد. بنابراین؛ اگر شعله گاز به رنگ نارنجی یا زرد بسوزد، ایراد دارد و ممکن است خطرناک باشد. برای برطرف کردن این مشکل، از قرارگرفتن درست سر‎ شعله‌ها مطمئن شوید. شیارهای خروجی که مخصوص توزیع شعله می‌باشند و نازل‌های شعله از مواردی هستند که باید چک کنید که مسدود نشده باشند.

روش تمیز کردن دستگاه فر

روش صحیح تمیز کردن اجاق گاز و فر

قطعه‌های لعابی را با آب ولرم و جوش‌شیرین تمیز کنید و برای این قطعه‌ها از مایع شوینده استفاده نکنید. بهتر است سرشعله‌ها را با آب داغ و مایع شوینده بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده‌ای که خورنده می‌باشند، استفاده نکنید. از پدهای تمیز کننده و سیم ظرف‌شویی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

دلیل روشن نشدن مشعل‌ها در فرگاز

برای چک کردن این موضوع، ابتدا از وصل بودن گاز و وصل بودن کابل به پریز برق مطمئن شوید. پس از آن چک کنید که فندک‌ها به درستی کار می‌کنند یا خیر. اگر مواردی که ذکر شد را بررسی کردید و همچنان مشکل برطرف نشده بود، باید از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل کمک بگیرید.

دلیل استشمام بوی ناخوشایند از فرگاز

اگر برای اولین بار بعد از نصب فر از دستگاه استفاده می‌کنید و بوی ناخوشایند و غیرعادی متوجه می‌شوید، این موضوع طبیعی است و نیازی نیست برای تعمیر فر و گاز خود اقدام کنید. به تدریج بوی فر کاهش پیدا می‌کند و سپس به طور‌کلی از بین می‌رود و نیازی نیست نگران باشید و برای تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل اقدام کنید.

دلیل پخت ناقص غذا در فر

دلایل زیادی جود دارد که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. اگر بخواهیم به یک مورد اشاره کنیم می‌توان گفت ممکن است درب فر به خوبی بسته نشده باشد و گرمای زیادی از داخل به بیرون هدر برود و غذا به خوبی پخته نشود. باز و بسته کردن‌های پی‌در‌پی درب فر و خراب بودن می‌تواند از دیگر دلایل پخت نامطلوب غذا باشد.

مشکلات متداول اجاق گازها و روش تعمیر

روش تمیز کردن دستگاه فر

فر را با دمای 250 درجه سانتی‌گراد، به مدت نیم ساعت روشن کنید. فراموش نکنید که درب فر حتما بسته باشد. با این کار چربی‌ها، دودها و بوی غذا از داخل دستگاه حذف می‌شوند. سپس با آب گرم و مایع شوینده مناسب، بیرون فر را تمیز کنید و بعد از آن با یک دستمال کاملا خشک کنید. اگر لکه‌هایی وجود دارد که از بین نمی‌روند از مایع‌های مخصوص استفاده کنید. برای تمیز کردن داخل فر زمانی که هنوز فر گرم است اقدام کنید. با آب گرم و مایع شوینده، دیواره‌های داخلی را تمیز کنید و سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید.

دلیل کار نکردن لامپ فر

ممکن است دستگاه فر به درستی به برق وصل نشده است یا پریز برق مشکل دارد. در ابتدا پریز برق را امتحان کنید و سپس از اتصال دستگاه خود به پریز برق مطمئن شوید. در قدم بعد به بررسی لامپ فر پرداخته و صحت و سلامت لامپ را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است لامپ شل شده یا سوخته باشد. در صورتی که لامپ فر سوخته باشد باید برای تعویض لامپ اقدام کنید.

دلیل کار نکردن لامپ فر

سخن نهایی

اصولا کار همه اجاق گازها شبیه به‌هم شده. گازهایی که شهری هستند با شلنگ مخصوص به خود وارد اجاق گاز می‌شوند و از لوله‌هایی که رابط هستند و لوله‌هایی که چند راه هستند عبور می‌کنند. این مسیر و عبور کردن لوله‌ها بسیار پیچیده است هرگونه اتصال، قطع شدن یا مشکلات دیگر می‌تواند ایراد و اختلال در کار فر و گاز ایجاد کند. اگر در این زمینه آموزش ندیده‌اید به هیچ عنوان اقدام به تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید.