تعمیر کولر گازی ایستاده چگونه انجام میشود؟ اگر کولر گازی ایستاده در منزل نصب کرده‌ اید، بسیار مهم است که حتماً در مورد آن اطلاعات داشته باشید. مثلاً بدانید که کولر گازی شما چگونه باید عملکرد کاملا طبیعی داشته باشد. از کجا بفهمیم که کولر گازی خراب شده و چه زمانی نیاز به تعمیر دارد و مواردی از این قبیل که شاید خیلی‌ ها آنها را به شما توضیح نداده باشند.

در هر صورت اطلاعات در مورد تعمیرات لوازم آشپزخانه و خانگی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید از قبل آگاهی خود را در این باره بالا ببرید. ما سعی کردیم که در این مبحث اطلاعات کافی را در مورد تعمیر کولر گازی ایستاده در اختیارتان بگذاریم تا بدانید که در صورت ایجاد مشکل چگونه باید آنها را برطرف کنید.

مشکلات مربوط به کولر گازی ایستاده

اول از هر چیز باید با مشکلات کولر گازی ایستاده آشنایی پیدا کنید. مثلاً باید در مورد تعمیر انواع آنها اطلاعات داشته باشید و بدانید که چه مشکلاتی در آنها ممکن است اتفاق بیفتد و چگونه باید آنها را عیب یابی کرده و برطرف کنید. با ما همراه باشید تا تعمیر کولر گازی ایستاده را به طور کامل برایتان توضیح دهیم.

روشن نشدن دستگاه

اولین مشکلی که می‌ تواند در این کولر گازی‌ ها اتفاق بیفتد، روشن نشدن دستگاه است. اگر متوجه شدید که دستگاه روشن نمی‌ شود، باید یک سری از قسمت‌ های آن را بررسی کنید. اولین جایی که باید به سراغ آن بروید، اتصالات برق و فیوزهای دستگاه است. اگر آنها را بررسی کردید و متوجه شدید که سالم هستند، باید به سراغ وضعیت سیم کشی کولر بروید.

در نهایت باید قسمتی به نام برد الکترونیکی کولر را بررسی کنید. گاهی اوقات هم ممکن است مشکل از ترموستات باشد. اگر ترموستات به هر دلیلی خراب باشد، کولر روشن نمی‌ شود که شما باید تمامی موارد را بررسی کنید. اگر دیدید که مشکل از هیچ کدام از این موارد نبود، احتمالاً کمپرسور خراب شده است. خرابی کمپرسور هم چیزی نیست که خودتان در منزل بخواهید آن را تعمیر کنید و حتماً باید یک فرد متخصص این کار را انجام دهد.

تعمیر کولر گازی ایستاده 

باد گرم

گاهی اوقات ممکن است کولر گازی ایستاده باد گرم بدهد. این هم یکی از مشکلات رایجی است که نیاز به تعمیر دارد. از آنجایی که باد گرم باعث کلافه شدن شما خواهد بود و اصلاً چنین توقعی از یک کولر گازی نمی‌ رود؛ حتماً باید این مشکل برطرف شود. گاهی اوقات ممکن است سطح مایع مبرد کاهش پیدا کند یا در کندانسور نشتی اتفاق بیفتد که می‌ تواند به خاطر خنک نشدن هوا داخل چرخه تبرید کولر گازی ایستاده باشد که باید مشکل را برطرف کنید.

بوی نامطبوع داخل کولر گازی

اگر متوجه شدید که یونیت کولر گازی ایستاده بیش از حد دچار رطوبت شده و این رطوبت غیر قابل کنترل است، مطمئن باشید که این بخش می‌ تواند جایی برای رشد قارچ و کپک زدن باشد. یعنی رشد آنها را نسبت به قبل افزایش می‌ دهد. همین ایجاد بوی نامطبوع را رقم می‌ زند که به مرور زمان این بوی بد هم افزایش پیدا می‌ کند. کاری که شما باید انجام دهید، این است که پنل کولر گازی را باز کنید و بخش‌ های داخلی آن را به طور کامل تمیز کنید تا مشکلتان برطرف شود.

پرتاب باد ضعیف

گاهی اوقات کولر گازی شما باد گرم نمی‌دهد و پرتاب باد خنک آن نیز بسیار ضعیف است. اگر متوجه شدید که کولر نتوانسته پرتاب باد قوی و مداوم خود را حفظ کند، باید به دنبال نشتی باشید. هرگونه نشتی در قسمت‌های مختلف کولر گازی می‌تواند منجر به کاهش قابلیت خنک‌سازی دستگاه و بروز مشکلات متعدد شود.

اگر نشتی پیدا نکردید، احتمالاً مشکل از کمپرسور است که نیاز به بررسی توسط متخصص دارد. همچنین، در برخی موارد، ممکن است فیلترها کثیف و مسدود شده باشند که این امر می‌تواند باعث کاهش جریان هوای عبوری و ورود ناکافی هوای خنک به چرخه کولر گازی شود و در نتیجه باد ضعیف تولید کند.

یخ زدگی کندانسور

همان قدر که تعمیرات تخصصی اجاق گاز رومیزی اهمیت دارد، تعمیرات مربوط به کولر گازی را هم باید جدی گرفت. یخ زدن کندانسور جزو آن دسته از مواردی است که اگر آن را جدی نگیرید، به مرور زمان به کل دستگاه آسیب‌ های جبران ناپذیر وارد می‌ کند. اگر در کنار کندانسور به اندازه کافی هوا جریان نداشته باشد، احتمالا یخ زدگی به وجود می‌ آید. شما باید به طور کامل کندانسور را با آب گرم بشویید تا یخ داخل آن به طور کامل ذوب شود. بعد از اینکه خشک شد و سطوح لوله‌ های کندانسور هیچ گونه رطوبتی نداشتند، آن را داخل مدار بگذارید.

تعمیرات کولر گازی به صورت تخصصی

برای اینکه بتوانید مشکل را برطرف کنید، باید تعمیرات کولر گازی را به صورت تخصصی انجام دهید. باید به جایی مراجعه کنید که می‌ دانید تمامی این مشکلات را می‌ شناسد و می‌ تواند به شما کمک کند که هرچه سریع‌ تر ایرادات را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید. ما مجموعه دمباریک را به شما پیشنهاد می‌ کنیم که به صورت حرفه‌ ای مدت زمان طولانی در این عرصه فعالیت می‌ کند و می‌ تواند خدماتی از جمله نصب اجاق گاز، کولر گازی، تعمیرات آنها و مواردی از این قبیل را برایتان انجام دهد و مطمئن باشید که دستگاه را سالم و مانند روز اول تحویل می‌ گیرید؛ به شرطی که در صورت مشاهده مشکلات و علائمی که به شما گفتیم، ما را با خبر کنید تا همه چیز به صورت تخصصی برای شما بررسی شود.

تعمیر کولر گازی ایستاده 

جمع‌ بندی

بدون شک کولر گازی جزو مهم‌ ترین دستگاه‌ هایی است که خیلی از ما در منزل از آنها استفاده می‌ کنیم. انواع ایستاده آنها هم بیشتر از بقیه رایج هستند. ما در این مبحث به طور کامل  تعمیر کولر گازی ایستاده را برای شما توضیح دادیم که اگر کولر گازی‌ ها خراب شوند، چه علائمی در آنها اتفاق می‌ افتد و تا حدی هم گفتیم که باید اول مشکلات را از کجا بررسی کنید.

اما اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید یا توضیحاتی را که دادیم، نتوانستید به کار بگیرید، با متخصصین ما در مجموعه دمباریک صحبت کنید. آنها در این زمینه حرفه‌ ای هستند و می‌ دانند که اول از همه باید مشکلات چگونه پیدا کرده و بررسی کنند تا بتوانند خیلی سریع آن را حل و فصل کنند و دستگاه را سالم به شما تحویل دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *