تعمیرات اجاق گاز ایرانی

آیا لوازم آشپزخانه شما دچار مشکل شده‌اند و به دنبال تعمیرکاری ماهر و قابل اعتماد هستید؟ شرکت دمباریک با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه آماده است تا هرگونه مشکل در لوازم آشپزخانه شما را به سرعت و با کیفیت عالی برطرف کند. از تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل گرفته تا پکیج دیواری و کولر آبی و گازی، تعمیرکاران دمباریک با بهره‌گیری از دانش به‌روز و ابزارهای پیشرفته، دستگاه‌های شما را به حالت اولیه باز می‌گردانند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات سریع و مقرون‌به‌صرفه ما بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست!

آیا با تعمیرات اجاق گاز ایرانی آشنا هستید؟ اجاق گازهای ایرانی چه تفاوتی با اجاق گازهای خارجی دارند؟ اجاق گازها لوازمی مهم و ضروری هستند که در کلیه آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند. این وسیله در ابعاد و اندازه بزرگ یا کوچک طراحی شده است و مدل‌های بسیار متفاوتی نیز دارد. از آنجایی که اجاق گاز به طور مستمر و مداوم استفاده می‌شود، بنابراین در مقایسه با دیگر وسیله‌ها و لوازم آشپزخانه بیشتر در معرض خرابی قرار می‌گیرد، به طوری که گاهی خرابی‌های به وجود آمده در آن قابل تعمیر کردن نیستند و نیاز است که آنها را با قطعات نو تعویض کنید. البته گاهی تشخیص دادن این خرابی‌ها کار شما نیست و حتماً باید در این خصوص از مراکز تعمیرات اجاق گاز کمک بگیرید. در این مقاله تعمیرات اجاق گاز ایرانی را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با تعمیرات اجاق گاز ایرانی

بیشتر اجاق گازهای ایرانی ساختار ساده دارند و به این ترتیب نصب اجاق گاز و در مواقع خرابی، تعمیرات اجاق گاز و فر از عهده بسیاری از تعمیرکاران برمی‌آید و عمده مراکز تعمیر به مشکلات به وجود آمده در اجاق گازهای ایرانی تسلط کافی دارند. البته نسل جدیدی از اجاق گازها نیز مطابق با تکنولوژی روز و با بهره‌گیری از سیستم هوشمند طراحی و تولید شده‌اند که قطعاً در صورت خرابی تعمیرات تخصصی اجاق گاز رومیزی یا هر نوع اجاق گاز دیگری را می‌ طلبند.

این مشکلات ممکن است مربوط به قسمت‌های مختلف اجاق گاز باشد که تعمیر آن از توانایی ما خارج است، از طرفی نیز تعمیرات اجاق گاز از هر نوع و مدلی که باشد هزینه‌هایی را برای شما در بر خواهد داشت که اگر قطعه یا قسمت خراب شده نیاز به تعویض داشته باشد، در این حالت شما باید یک قطعه جدید را خریداری کرده و نصب کنید یا گاهی اوقات تعمیر اجاق گاز در محل امکان‌پذیر نیست و شما باید آن را تا یک مرکز تعمیرات تخصصی ببرید که به این ترتیب هزینه‌ های بیشتری برای شما در بر خواهد داشت.

تعمیرات اجاق گاز ایرانی

مراحل تعمیرات اجاق گاز ایرانی

برای تعمیرات اجاق گاز یا حتی تعمیرات اجاق گاز خارجی مانند نصب اجاق گاز در وهله نخست شما باید مشکل به وجود آورده را شناسایی کنید و مشخص کنید که عدم عملکرد درست اجاق گاز دقیقاً مربوط به کدام یک از بخش‌های آن است. اگر توانایی این کار را ندارید از یک تعمیرکار برای تعمیرات لوازم آشپزخانه کمک بگیرید.

این افراد پس از شناسایی کردن ایراد به وجود آمده در مرحله بعدی نسبت به رفع کردن مشکل و یا در صورت نیاز به تعویض کردن قطعات با یک قطعه جدید اقدام می‌کنند، حال نوبت آن است که پس از تعمیر تخصصی اجاق گاز مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. در این حالت اگر اجاق گاز به درستی کار نکند، باید قسمت‌های دیگر آن نیز بررسی شوند.

پس از آنکه تعمیرکار تایید کرد کلیه مشکلات اجاق گاز برطرف شده است، حال شما نیز باید نسبت به نگهداری درست آن دقت لازم را داشته باشید که تمیز نگه داشتن شعله‌ها یکی از این موارد است، چون اگر شعله‌ها به درستی نسوزند در صورت ایجاد دود یا بد سوختن شعله نه تنها ظرف شما سیاه و بدرنگ می‌شود، بلکه این آسیب قطعات دیگر اجاق گاز را نیز خراب خواهد کرد.

مراحل تعمیرات اجاق گاز ایرانی

عیب یابی و نحوه تعمیر اجاق گاز ایرانی

در هر نوع از اجاق گازها قطعات و قسمت‌ های مهمی وجود دارد که در صورت خرابی آنها اجاق گاز احتمال دارد به درستی کار نکرده یا حتی به طور کامل کارایی خودش را از دست بدهد، برخی از ایرادات قسمت‌های مهم عبارتند از:

عدم روشن شدن در مشعل‌های فوقانی

اگر مشعل‌های فوقانی در اجاق گاز شما روشن نشدند، علت آن بسیار آسان است، چون پیلوت خاموش می‌باشد. برای برطرف کردن آن نیز می‌توانید پیلوت را روشن کنید، بدون آنکه نیاز به مراجعه به تعمیرکار یا هرگونه اقدام دیگری داشته باشید. اما گاهی نیز ممکن است مشکل جدی‌تر از این حرف‌ها باشد، یعنی سوراخ‌های پیلوت یا مشعل مسدود شده باشند، پس در این حالت باید با دقت بالایی و با استفاده از یک برس یا میله باریک سوراخ‌های مشعل را تمیز کنید، سپس پیلود را روشن کنید. اگر همچنان با مشکل فوق روبرو بودید، احتمال دارد نازل پیلوت دچار مشکل شده باشد که باید آن را تمیز یا تعویض کنید.

زرد سوختن نوک مشعل‌ ها

گاهی اوقات مشعل نوک مشعل‌ها زرد رنگ می‌شود که در این حالت احتمالاً نسبت هوا در داخل مخلوط کن کم شده است، برای برطرف کردن این عیب ابتدا باید صفحه تنظیم را در مخلوط کن باز کنید. در نوع اجاق گازهای جدید و مدرن اگر فاصله بین لوله رابط و نازل به هم خورده باشد، نیاز به تنظیم مجدد دارد. گاهی نیز شعله بیش از حد بلند است که در این حالت به این معناست که مقدار هوا و گاز زیاد می‌باشد. اگر فر به طور کامل روشن نمی‌شود، خاموش بودن پیلوت را چک کنید و اگر باز هم متوجه شدید مشکل وجود دارد، در این حالت باید تایمر را تنظیم کنید.

عدم روشن شدن پیلوت

اگر متوجه شدید که پیلوت خاموش شده و روشن نمی‌شود، احتمالاً علت آن یکی از موارد زیر می‌باشد:

  • گازی که به قسمت پیلوت می‌رسد بسیار کم است.
  • هوای زیادی وارد قسمت مخلوط کن می‌شود.

که برای گزینه اول باید شعله پیلوت تنظیم شود و در مورد دوم نیز اگر اجاق گاز شما از نوع محفظه دار باشد باید صفحه محفظه آن را کمی ببندید.

تعمیرات اجاق گاز ایرانی

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نحوه تعمیرات اجاق گاز ایرانی را بررسی کردیم. اجاق گازهای امروزی از هر نوع ایرانی یا خارجی که باشند پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر از انواع اجاق گازهای قدیمی هستند و در بیشتر آنها سیستم‌های هوشمند به کار رفته است که این ترتیب علاوه بر آنکه استفاده از آنها کمی دشوار می‌باشد. در صورت به وجود آمدن هر گونه نقص یا خرابی نیز تعمیر کردن آن نیاز به مهارت و تخصص دارد که این کار گاهی مواقع از عهده ما خارج می‌باشد و نیاز است که کار را به مرکز تعمیرات تخصصی اجاق گاز رومیزی یا هر نوع اجاق گاز دیگری بسپاریم. در سایت دمباریک بیشتر با نحوه تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل، نصب اجاق گاز، نحوه استفاده کردن از خدمات مراکز تعمیرات اجاق گاز و غیره آشنا شوید.