اجاق گاز مسافرتی که به آن اجاق گاز کوهنوردی هم گفته می‌ شود، از جمله دستگاه‌هایی است که خیلی از شما ممکن است در سفر از آنها استفاده کنید و مطمئن باشید که کارتان را هم راه می‌ اندازد. در واقع استفاده از این وسیله باعث می‌ شود که بتوانید اوقات خوشی را در طبیعت سپری کنید و از لحظات خود بیشتر لذت ببرید. همچنین سنگینی بار و اسباب اثاثیه به شما فشار نیاورد. به خاطر همین بسیار مهم است که در مورد این اجاق گازها اطلاعات داشته باشید. قطعاً تعمیر اجاق گاز مسافرتی یا کوهنوردی با تعمیر اجاق گاز رومیزی و یا معمولی متفاوت است. پس قبل از هر چیزی در مورد این مسئله اطلاعات پیدا کنید تا برایتان توضیح دهیم که تعمیرات آنها را می‌ توانید چگونه و در کجا به انجام برسانید.

مطالعه بیشتر | تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل

مشکلات مربوط به اجاق گاز مسافرتی یا کوهنوردی

قبل از اینکه به سراغ تعمیرات این دستگاه‌ ها بروید، اول باید دید که چه مشکلاتی ممکن است برای این دستگاه‌ ها به وجود بیاید و باید چگونه آنها را تعمیر کرد. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذاریم.

عدم اشتعال

اولین مشکلی که می‌ توانیم به آن اشاره کنیم، عدم اشتعال یعنی روشن نشدن شعله گاز است. اگر شما اجاق گاز مسافرتی داشته باشید که نتوانید آن را روشن کنید یا اشتعال در آن اتفاق نیافتد، حتما که سیستم بخاری یا اشتعال آن دچار مشکل شده که در چنین شرایطی فقط یک فرد متخصص و نمایندگی‌ ها باید این مشکل را برطرف کنند. در غیر این صورت خودتان نباید اقدامی انجام دهید.

مشکلات مربوط به اجاق گاز مسافرتی یا کوهنوردی

نشت گاز

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای این اجاق گازها اتفاق بیفتد، نشت گاز است که باید خیلی فوری آن را پیگیری کرده و مشکل را برطرف کرد. نشت گاز را معمولاً متخصصان و تعمیرکاران متخصص می‌ توانند خیلی راحت برطرف کنند و مطمئن باشید که مشکل حادی نیست و نباید بترسید.

عملکرد اشتباه شعله‌ ها

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید شعله‌ های اجاق گاز شما شبیه به گاز رومیزی درست کار نمی‌ کند. یعنی زمانی که شعله را روشن می‌ کنید، شعله کافی ندارد یا حالت ناپایدار پیدا کرده یا به صورت ناقص می‌ سوزد. همه این‌ ها می‌ توانند نشان دهنده این باشد که مشکلی در کار است. گاهی اوقات نیاز به مراجعه به نمایندگی تعمیرات لوازم آشپزخانه ندارید. مثلاً ممکن است اشکال از آلودگی در سرپیچ‌ ها باشد یا مثلاً یک سری از قطعات داخلی شل شده باشد.

اگر مشکل هیچ کدام از این موارد نبود، باید آنها را بررسی کنید. به طور کل اگر شما از آلودگی دستگاه جلوگیری کنید، یعنی کاری کنید که دستگاه در معرض زنگ زدگی قرار نگیرد یا آلودگی‌ هایی مثل چربی در آنها رخنه نکند، می‌ توانید خیلی راحت از خیلی از این مشکلات جلوگیری کنید. در هر صورت نگهداری از لوازم آشپزخانه نیازمند مراقبت اصولی است.

تعمیر اجاق گازهای مسافرتی یا کوهنوردی

برای اینکه بتوانید تعمیر این اجاق گازها را انجام دهید، یک سری راهکارها وجود دارد که در این قسمت آنها را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اولین راهکاری که می‌ توانیم به شما توصیه کنیم، این است که به سراغ سیستم اشتعال یا بخاری بروید. هر چند وقت یکبار این قسمت‌ ها را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است الکترودها، کابل‌ ها یا پایه‌ های اشتعال مشکل داشته باشند که باید آنها را بررسی کرده و در صورت نیاز عوض کنید.

نکته بعدی اینکه سعی کنید قطعات داخلی را هم تمیز نگه دارید و از مواد مناسب و مخصوص آنها که خود برند اعلام کرده برای تمیزکاری استفاده کنید. اگر هم به نشت گاز مشکوک هستید، خودتان هیچ کاری نکنید و از متخصصین کمک بگیرید. اگر دیدید که مشکلات خیلی جدی تر است، هم باز هم دست به کار نشوید.

هزینه تعمیر اجاق گاز کوهنوردی یا مسافرتی

زمانی که صحبت از این می‌ شود که به سراغ تعمیرات تخصصی اجاق گاز رومیزی، مسافرتی یا کوهنوردی در هر برندی بروید، یک سری عوامل وجود دارد که می‌ تواند هزینه‌ ها را برای شما تعیین کند که ما آنها را به طور کامل آنها را به شما توضیح می‌ دهیم.

نوع مشکل

اولین چیزی که باعث تعیین هزینه‌ ها می‌ شود، مشکلات مختلفی است که اتفاق افتاده است. نوع مشکل می‌ تواند نشان دهد که شما به چقدر هزینه نیاز دارید. هر چقدر که تعمیر ساده‌ تر باشد و مشکل ساده‌ تری وجود داشته باشد، هزینه تعمیر اجاق گاز برایتان ارزان‌ تر می‌ شود. مثلاً گاهی اوقات با یک پاکسازی جرم‌ گیری ساده مشکل برطرف می‌ شود که قطعاً هزینه آن خیلی کمتر است، زیرا نه قطعه‌ ای تعمیر شده و نه چیزی تعویض شده است.

نوع قطعات استفاده شده

گاهی اوقات با تعمیر یک قطعه معمولی مشکل برطرف می‌ شود. گاهی هم نیاز به تعویض قطعه وجود دارد که برای خرید قطعه جدید هم باید هزینه جداگانه‌ ای پرداخت شود.

هزینه تعمیر اجاق گاز کوهنوردی یا مسافرتی

مطالعه بیشتر | تعمیر اجاق گاز اخوان

نوع نمایندگی

اینکه شما به کجا مراجعه کنید که تعمیرات را برایتان انجام دهد، هم اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بعضی از نمایندگی‌ ها هستند که نرخ و قیمت بالایی دارند اما بعضی دیگر طبق نرخ استاندارد کارشان را پیش می‌ برند. مجموعه ما یعنی دمباریک مدت زمان طولانی در این عرصه فعالیت می‌ کند و شما می‌ توانید تعمیرات تخصصی لوازم را به ما بسپارید و مطمئن باشید که دستگاه خود را بهتر از روز اول تحویل می‌ گیرید و مشکل به طور کامل برطرف می‌ شود. کافی است که با شماره تلفن‌ های داخل سایت دمباریک تماس بگیرید. آنها اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

جمع‌ بندی

اجاق گاز مسافرتی یا کوهنوردی یک وسیله کاملاً کاربردی، سبک، قابل حمل و جابجایی است که می‌ توانید در شرایط مختلف از آنها استفاده کنید اما به هر دلیلی ممکن است دچار مشکل شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کردیم و گفتیم که چه مشکلاتی ممکن است برای این دستگاه‌ ها اتفاق بیفتد راجع به تعمیرات آن هم توضیحاتی را در اختیارتان قرار دادیم. همچنین گفتیم که هزینه تعمیر آنها بر اساس چه عواملی مشخص می‌ شود تا با آگاهی بیشتری برای تعمیرات آنها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *