تعمیرات آب تصفیه در منزل

آیا لوازم آشپزخانه شما دچار مشکل شده‌اند و به دنبال تعمیرکاری ماهر و قابل اعتماد هستید؟ شرکت دمباریک با تیمی از تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه آماده است تا هرگونه مشکل در لوازم آشپزخانه شما را به سرعت و با کیفیت عالی برطرف کند. از تعمیرات اجاق گاز و فر در منزل گرفته تا پکیج دیواری و کولر آبی و گازی، تعمیرکاران دمباریک با بهره‌گیری از دانش به‌روز و ابزارهای پیشرفته، دستگاه‌های شما را به حالت اولیه باز می‌گردانند. همین حالا با ما تماس بگیرید و از خدمات سریع و مقرون‌به‌صرفه ما بهره‌مند شوید. اعتماد شما، اعتبار ماست!

مخزن تصفیه آب

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های دستگاه آب تصفیه می‌توان به مخزن آن اشاره کرد. آب تصفیه شده در منبع آن ریخته و نگه‌داری می‌شود. عموما دستگاه‌های آب تصفیه با سیستم اسمز معکوس کار‌ می‌کنند که این نوع دستگاه‌ها مخزن آب دارند، چون اسمز معکوس برای تصفیه آب فرآیند نسبتا کندی دارد. از این رو؛ برای اینکه بتواند آب خروجی از تصفیه آب شدت و جریان بهتری داشته باشد، از یک مخزن در کنار دستگاه آب تصفیه استفاده می‌شود.

پمپ افزایش فشار

دستگاه‌های اسمز معکوس علاوه بر مخزن، باید یک پمپ نیز داشته باشند. زیرا اساس فرآیند اسمز معکوس از اختلاف فشار استفاده می‌کند. فیلتر ممبران برای اینکه بتواند به خوبی آب را تصفیه کند، به فشار آب بالایی نیاز دارد از این رو؛ روی دستگاه پمپ نصب می‌شود. اگر پمپ دستگاه آب تصفیه درون دستگاه نصب نگردد، آب زیادی از شیر شهری هدر می‌رود و از سمتی آب فشار مناسبی برای خروج از منافذ فیلتر ممبران نخواهد داشت‎‎ پس آب با فشار خیلی کمی به مخزن اضافه می‌شود و به تعمیر تصفیه آب در منزل نیاز پیدا می‌کنید.

پمپ افزایش فشار
مخزن تصفیه آب

شیر برقی

از دیگر قطعات مهم آب تصفیه کن می‌توان به شیر برقی اشاره کرد. وظیفه این شیر این است که دستور قطع یا وصل جریان آب را در صورت پر شدن مخزن یا خالی شدن مخزن بدهد. این قطعه به صورت مکانیکی عمل قطع کردن اب را انجام می‌دهد. یک دیافراگم در وسط این قطعه قرار دارد، هنگامی که فشار مخزن از فشار آب ورودی به دستگاه بیشتر می‌شود، مسیر آب ورودی را مسدود می‌کند.

فیلترهای آب تصفیه

تقریبا تمام فرآیندهای اصلی تصفیه آب بوسیله‌ی این فیلترها انجام می‌شود زیرا این قطعات مرتب و به طور مستقیم با آب در تماس هستند و آب را فیلتر می‌کنند. تصفیه آب‌های اسمز معکوس، حداقل مجهز به 5 فیلتر تصفیه آب هستند. البته فیلترهای دیگری نیز جهت افزایش کیفیت آب خروجی به آن‌ها اضافه می‌شود. فیلترهای تصفیه آب باید به طور مرتب و در زمان مشخص تعویض شوند تا بهترین کارایی را داشته باشند.

سوئیچ ‌های پرشر و لو پرشر

این سوئیچ‌ها در کنار شیر برقی با عنوان قطعات برقی دستگاه استفاده می‌شوند. سوئیچ های پرشر هنگامی که مخزن دستگاه پر از آب شد وارد عمل می‌شود و جریان برق دستگاه را قطع می‌کند تا پمپ دستگاه بی‌دلیل کار نکند و آب هدر نرود.

وظیفه سوئیچ لو پرشر این است که زمان ضعیف شدن و قطع فشار آب ورودی به دستگاه توسط دیافراگم باعث می‌شود که جریان برق قطع شود و پمپ و شیر برقی را قطع می‌کند. بنابراین؛ دستگاه بیهوده کار نخواهد کرد و مانع خرابی پمپ آب تصفیه می‌گردد. در صورت خراب بودن این سوئیچ‌ها، آب داخل مخزن از کنترل خارج می‌شود و باید برای تعمیرات آب تصفیه در منزل اقدام کنید.

محدود کننده‌ی جریان یا فلو
سوئیچ ‌های پرشر و لو پرشر
شیر برقی

محدود کننده‌ی جریان یا فلو

محدود کننده‌ی جریان فاضلاب یا Flow Restricor یکی از قطعه‌های بسیار مهم و مفید در دستگاه تصفیه آب است. وقتی ممبران آب را تصفیه می‌کند، حجم زیادی از آب را به عنوان دور ریز دور می‌ریزد. محدود کننده‌ی فاضلاب در همین جریان، فشاری را در قسمت ممبران ایجاد می‌کند که باعث می‌شود ممبران آب کمتری را به عنوان پساب به فاضلاب بریزد. با وجود این قطعه، پساب کمتری خواهیم داشت و آب کمتری هدر می‌رود.

هوزینگ فیلتر تصفیه آب

به محفظه‌های عمودی نصب شده روی دستگاه تصفیه آب هوزینگ می‌گوییم. اصولا این هوزینگ‌ها نگه‌دارنده‌ی 3 فیلتر مرحله اول تصفیه آب خواهند بود. در بسیاری از موارد این قطعه در معرض ترک خوردگی قرار می‌گیرد و براساس کیفیت ساختشان طول عمر مفید آن‌ها تقریب زده می‌شود. در بعضی از دستگاه‌ها فیلترهای 3 مرحله اول هم به صورت کپسولی در دستگاه قرار دارند و هوزینگ وجود ندارد. به این نوع دستگاه‌ها اینلاین گفته می‌شود.

شیر میکس

شیر میکس یکی از راه‌های تعدیل و سختی آب است. شیر میکس می‌تواند مقداری از حجم آب دور ریخته شده را برای برگرداندن املاح به آب تصفیه شده اضافه کند. بسیاری از افراد برای ترکیب آب شهری و آب تصفیه شده برای مصرف‌شان شیر میکس را باز می‌کنند که این کار کاملا اشتباه است. اگر شیر میکس باز باشد، آب در حال تصفیه ممبران را دور می‌زند و و املاحش به صورت کامل گرفته نمی‌شود. توجه داشته باشید این شیر باید حتما بسته باشد.

عیب‌یابی و تعمیر آب تصفیه در منزل

عیب‌یابی و تعمیر آب تصفیه در منزل

اگر مشکلی در آب تصفیه شما رخ داد ابتدا به دنبال پیدا کردن محل خرابی دستگاه باشید. اگر بتوانید علت مشکل را پیدا کنید خیلی از کار را جلو برده‌اید. اما اگر دلیل خرابی را پیدا نکردید نگران باشید با تشریح مشکل به متخصصان تعمیرات آب تصفیه در منزل به راحتی مشکل دستگاه را رفع می‌کنید.

اگر شیر برقی خراب بود چه کارهایی باید انجام دهیم؟

  • ابتدا برق را قطع کنید تا صدمات الکتریکی بوجود نیاید.
  • دستگاه را خاموش کنید سپس شیر برقی و شیرهای دستگاه رقیق کننده آب را قطع کرده و بردارید.
  • سیم‌ها و اتصالات شیر برقی را چک کنید و مطمئن شوید که به شکل درست به هم وصل شده باشند. در صورت وجود خرابی در سیم‌ها یا اتصالات، آن‌ها را تعمیر یا جایگزین کنید.
  • با استفاده از یک مولتی‎متر ولتاژ خروجی شیر برق را اندازه بگیرید. اگر هیچ ولتاژی تولید نشود، احتمالا شیر برقی خراب است و باید تعویض بشود.
  • اگر نمی‌توانید شیر برقی را تعمیر کنید، می‌توان آن را با یک شیر برقی سالم جایگزین کرد. شیر برقی قابلیت جابجایی با یک شیر دیگر را دارد.
  • پس از عوض کردن شیر برقی، دستگاه را روشن کنید و مطمئن شوید که شیر برقی و دستگاه تصفیه به درستی کار می‌کنند. اما بهتر است برای تعمیرات آب تصفیه در منزل از یک متخصص کمک بگیرید.
تعمیرات آب تصویه در منزل

اگر آبی از دستگاه تصفیه آب خارج نمی‌شود چه باید کرد؟

در برخی مواقع ممکن است دستگاه تصفیه آب فشار کمی داشته باشد. ابتدا توصیه می‌شود که از یک تعمیرکار برای تعمیرات آب تصفیه در منزل کمک بگیرید ولی چند احتمال وجود دارد که می‌توانید آن‌ها چک کنید و در ادامه این احتمال‌ها را توضیح می‌دهیم.

  • فشار هوای فشرده شده درون مخزن دستگاه تصفیه آب کم شده. راه حل این مشکل این است که فشار باد مخزن را تنظیم کنید و فشار آن را تا 6psi پایین بیاورید.
  • همچنین فشار آب ورودی به دستگاه کم است. در این صورت ممکن است پمپ تصفیه آب دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر دارد.
  • فیلترهای مراحل 1 تا 3 دچار گرفتگی شده‌اند. این نشان می‌دهد که فیلترها کهنه شده‌اند و با خرید پک فیلتر تصفیه آب، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنید.
  • ممکن است فیلتر ممبران مرحله 4 دچار گرفتگی شده و اجازه نمی‌دهد آب عبور کند. برای رفع این مشکل باید اقدام به تعویض فیلتر ممبران کنید.
  • یکی از احتمالات این است که شیر ورودی دستگاه آب تصفیه شما بسته باشد. شیری که روی لوله‌کشی زیر سینک نصب شده را بررسی کنید و مطمئن شوید که باز است.
  • ممکن است محدود کننده‌ی فاضلاب شما خراب شده باشد و همه آب به فاضلاب می‌رود. برای برطرف کردن این مشکل باید فلو تصفیه آب را تعویض کنید.
تعمیرات آب تصویه در منزل

جریان آب خروجی کم است

ممکن است مخزن تصفیه آب فشار کمی داشته باشد. در این صورت نمی‌تواند آب را به صورت پرفشار از شیر برداشت خارج کند. از این رو؛ آب خروجی فشار کمی دارد. برای حل این مشکل نخست از انتهای مخزن خود که یک محفظه تعبیه شده است، مخزن را باد کرده و فشار هوای داخل مخزن را تنظیم کنید. ذکر این نکته ضروری است که باد کردن بیش از حد مخزن مناسب برداشت آب نیست و باد مخزن حد نرمالی دارد. با تماس با سرویس‌کاران و متخصصان دمباریک تعمیرات آب تصفیه در منزل به شکل کاملا دقیق انجام می‌شود.

سخن آخر

سیستم‌های تصفیه آب، گرد و غبار، باکتری، ذرات معلق و کلر موجود در آب را حذف می‌کنند. این سیستم‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند که اگر به شکل صحیح از این سیستم‌ها نگه‌داری شود می‌توان به مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کرد. اما اگر به هر دلیلی دستگاه آب تصفیه شما دچار مشکل شد پیشنهاد می‌شود با متخصصان حرفه‌ای و آموزش دیده دمباریک ارتباط برقرار کنید و  با خیال راحت تعمیرات آب تصفیه در منزل را به آنها بسپارید.