آیا کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟ برای اینکه بتوانید از کولر گازی‌ ها به درستی استفاده کنید، باید راهکارهای نگهداری و مراقبت از آنها را بلد باشید. یکی از این راهکارها سرویس این دستگاه‌ ها است. خیلی از شما سوال می‌ کنید که آیا اصلاً کولر گازی نیاز به سرویس دارد یا نه؟ شاید شما در مدت زمان طولانی کولر گازی‌ ها را استفاده کردید و یک بار هم آنها را سرویس نکرده‌ اید که این موضوع می‌ تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. ما در این مبحث به طور کامل راجع به اینکه آیا کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟ توضیح می‌ دهیم. اگر شما بتوانید از این دستگاه‌ ها به درستی نگهداری کنید، دیگر نیازی به تعمیرات لوازم آشپزخانه و خانگی پیدا نمی‌ کنید و مشکلات حادی اتفاق نمی‌ افتد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نیاز به سرویس در کولر گازی

سوالی که خیلی از شما می‌ پرسید، این است که آیا کولر گازی‌ ها نیاز به سرویس هم دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم قطعاً بله. کولر گازی‌ ها را باید هر سال یا هر شش ماه یک بار سرویس کنید تا از خیلی از مشکلات در آنها جلوگیری شود. اگر این کار را انجام ندهید، کارایی دستگاه بعد از مدتی افت پیدا می‌ کند و این مشکلات شدیدتر می‌ شود. در نتیجه نمی‌ توانید عملکرد قدرتمندی را از دستگاه شاهد باشید.

آیا کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟

نحوه سرویس کولر گازی

سوالی که خیلی دیگر از شما می‌ پرسید، این است که سرویس کولر گازی شامل چه اقداماتی می‌ شود. زمانی که متخصص برای سرویس به منزل شما می‌ آید، قطعات پنل داخلی و خارجی کولر گازی را به صورت تخصصی تمیز کرده و آنها را شستشو می‌ دهد که همه این‌ ها باعث می‌ شود جریان هوا خیلی راحت‌ تر انتقال پیدا کند و فرایند خنک‌ سازی خیلی با کیفیت‌ تر از قبل باشد.

زمانی که صحبت از سرویس دستگاه می‌ رسد، شستشوی این دو قطعه که نام بردیم‌، اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌ کند، زیرا اگر ایراد یا خرابی در آنها اتفاق بیفتد، حتماً باید تعمیر شده باشند. در غیر این صورت باد خنک را از دستگاه تجربه نمی‌ کنید. اگر هم آنها را تمیز کنید، طول عمر دستگاه تا حد زیادی افزایش پیدا می‌ کند‌ از دیگر اقداماتی که در سرویس کولر گازی انجام می‌ دهند، این است که تمامی قطعات را بررسی می‌ کنند.

اگر نیاز به تعمیر یا تعویض وجود داشته باشد، حتماً این کار را انجام می‌ دهند تا دستگاه شما بهتر و درست‌ تر کار کند. گاهی اوقات سرویس کولر گازی خیلی سطحی است و با یک سری از پاکسازی‌ ها دستگاه سرحال می‌ شود. گاهی اوقات باید خیلی تخصصی باشد. یعنی بعضی از قطعه‌ ها را تعمیر یا تعویض کنند. اگر به هر دلیلی کولر گازی شما ایراد داشته باشد، حتما باید به صورت تخصصی مشکل آن را برطرف کنید و توسط نمایندگی‌ های اقدامات را به انجام برسانید.

علت اهمیت سرویس کولر گازی

باز هم ممکن است خیلی از شما سوال کنید که چرا سرویس کولر گازی انقدر اهمیت دارد؟ اگر این کار را انجام ندهیم، ممکن است چه اتفاقاتی رخ بدهد؟ خراب شدن کولر گازی می‌ تواند به دلیل سرویس نشدن به موقع در آن اتفاق بیفتد و خسارت‌ های زیادی را وارد می‌ کند. از طرفی ممکن است دستگاه به شما باد گرم تحویل بدهد یا دستگاه به اندازه کافی نتواند پرتاب باد قوی را به انجام برساند که همه این‌ ها به خاطر سرویس نکردن است. گرد و غبار و آلودگی‌هایی که داخل کولر گازی به مرور زمان تجمع پیدا می‌ کنند، باعث می‌ شوند که عملکرد دستگاه دیگر مثل قبل نباشد و شما به مشکل بربخورید.

آیا می‌ توانیم کولر گازی را زمستان سرویس کنیم؟

خیلی از شما سوال می‌ پرسید که سرویس کولر گازی باید در زمستان انجام شود؟ در خیلی از مناطق ایران زمستان را نمی‌ توانیم زمان خوبی برای سرویس کولر گازی‌ ها بدانیم و توصیه می‌ کنیم که هیچ کدام از شما این کار را انجام ندهید، زیرا داخل واحد کولر گازی‌ ها معمولاً مقداری روغن ریخته شده است که ممکن است در دمای سرد عملکرد درستی نداشته باشد، زیرا دمای زمستان پایین است و عملکرد کولر را مختل می‌ کند و نمی‌ توانید متوجه شوید که آیا سرویس به درستی انجام شده است یا نه. پس بهتر است که به سراغ فصل‌ های دیگر بروید.

آیا می‌ توانیم کولر گازی را در تابستان سرویس کنیم؟

خیلی از شما برنامه‌ ریزی می‌ کنید که در اوایل تابستان سرویس کولر گازی را انجام دهید اما باید گفت که این تایم بهترین زمان برای نگهداری تعمیر یا سرویس کولر گازی نیست. علت هم اینجاست که در این زمان سرویس کارها خیلی پر مشغله هستند و ممکن است خیلی دیر نوبت به شما برسد.

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

بهترین زمان برای سرویس کولر گازی

با توضیحاتی که به شما ارائه دادیم، باید گفت که بهترین زمان برای سرویس کولر گازی فصل بهار است، زیرا کولرهای زیادی کار نکرده اند که خرابی اتفاق افتاده باشد و سرویس کاران معمولاً تایم بیشتری برای رسیدگی به مشکلات شما دارند. در نتیجه خیلی راحت‌ تر و سریع‌ تر می‌ توانید این کار را انجام دهید. مجموعه دمباریک برای نصب فر، کولر گازی یا تعمیرات تخصصی اجاق گاز رومیزی در خدمت شما خواهد بود.

حرفه‌ ای‌ ترین تکنسین‌ ها در مجموعه ما فعالیت می‌ کنند و شما می‌ توانید کارتان را به ما بسپارید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را می‌ گیرید. فقط باید سریعاً ما را با خبر کنید تا بتوانید مشکل را به صورت ریشه‌ ای بررسی کرده و راهکار مناسب را ارائه دهیم. اگر هم نیاز به تعویض قطعه باشد، خودمان این کار را برایتان انجام خواهیم داد.

جمع‌ بندی

استفاده از کولر گازی در فصل تابستان باعث می‌ شود که از هوای گرم بیرون خلاص شوید و محیط مطبوع را در داخل منزل تجربه کنید اما به شرطی که از دستگاه به درستی مراقبت کنید. یکی از راه‌ های مراقبت، سرویس به موقع دستگاه است که در این مبحث گفتیم که هر ۶ ماه یک بار یا به صورت سالیانه باید دستگاه را سرویس کنید تا عملکرد درستی داشته باشد؛ در صورتی که خیلی از شما اصلاً این موضوع را نمی‌ دانستید. با سرویس به موقع دستگاه توسط مجموعه‌ های متخصص و حرفه‌ ای مثل دمباریک می‌ توانید از خیلی از خرابی‌ ها جلوگیری کنید و هوای مطبوع و خنکی را در محیط منزل تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *